Вступ

Стратегія тобору
Структура днів
День
Тема дня
Євангелія
на літургії
Діло милосердя
Пісня дня
1
Ситий та щасливий
Мт. 25: 31-46
Рік Божого милосердя Голодного нагодувати
Спраглого напоїти
Пісня про Рік Божого Милосердя

2
Гість в дім – Бог в дім
Мт. 25: 31-46
Подорожнього в дім прийняти. Чеснота гостинності.

«Темрява зовсім не страшна є»


3
Разом у терпінні
Лк 10, 29–37).
Хворого і в’язня відвідати
Сумного потішити
Вислухай мене мій Боже
4
Скинути камінь
Мт. 18, 21-35
Образу з серця прощати
«Misericordia»
5
Заступитися за іншого

За живих та померлих молитися

6
Свято Милосердя


«Бо навіки його милосердя»
(Пс. 136)


Декілька думок про історію, що ляже в основу цьогорічного посібника Веселі Канікули з Богом - "Блаженні Милосердні".
Перш ніж перейти до самої оповіді, що має послужити лейтмотивом для розвитку щоденних тематик, хочеться з'ясувати декілька важливих моментів, усім відомих, але важливих та необхідних для з'ясування та чіткого розуміння. Ми всі свідомі того (кожен в свій спосіб це осмислює) що переживаємо особливий рік - Рік Божого Милосердя. Сподіваюся що не тільки розуміємо це! Сподіваюся що досвідчуємо це Милосердя! Вірю, що дозволяємо іншим досвідчити милосердя через нас.
Отож, вже тут хотілось би підкреслити "3D format" милосердя: найперше того Милосердя, що Його досвідчуємо від Бога - особливо в тайні Покаяння через прощення наших провин та вияв любові Ісуса у ділі вікуплення; милосердя - любов що досвідчуємо від інших людей; любов що її виявляємо ми, через конкретні діла милосердя по відношенню до інших.
Інша фундаментальна думка, що буде закладена в суть тематики є та, що наших людських вчинків є замало щоб забезпечити собі визволення, порятунок, спасіння. Необхідною для нашого спасіння є Божа Ласка, Його Милосердя! Наші добрі вчинки є необхідні, але невистачальні.
І ще одна думка, яку хотілось би закласти в основу теми Веселих Канікул є те, що саме виконування діл милосердя по відношенню до іншого - робить нас щасливими. Ми стаємо блаженними. Зрештою це є реалізацією суті нашого земного покликання - ставатися блаженними і отримувати щастя від творіння милосердя і вияву любові до Бога і ближнього (через ближнього). Отож, жити милосердно - це блаженство! Жити по-християнськи - приносить щастя та радість. Любити - означає конкретизовувати цю любов у своїх щоденних ділах милосердя.
А тепер про історію... Історію котра стосується кожного з нас... Бо кожен з нас міг би бути на місці головного героя... Кожен з нас заслуговує щоб бути засудженим... Кожен з нас, однак, сподівається на помилування і оправдання за рахунок чогось доброго що все ж зробив у свому житті... Невистачального щоб гарантувати, але вселяючого надію що послужить "зачіпкою" для того щоб бути врятованими... Чим більше тих зачіпок - тим легше нас реабілітувати.
Та перш ніж перейти до самої розповіді, хочеться акцентувати увагу та запросити до роздуму над двома євангельськими уривками. Перший : "Блаженні милосердні, бо вони зазнають милосердя". Тут, здається все зрозуміло, ті хто творить милосердя буде помилуваний Богом! Інший євангельський уривок - уривок про Страшний Суд, де кожен буде оправданий чи засуджений через діла милосердя що їх робив або не робив для "братів найменших". Тут, здається, все також дуже зрозумілим. Ці "способи" нашої поведінки церковна доктрина, надихаючись Євангельським Словом, трансформувала і кодифікувала як діла милосердя для тіла і душі.
Отож про сторі... Властиво образ суду, котрий видається дуже чітким, близьким і зрозумілим (настільки геніальним що його використовує саме Євангеліє), контекст суду служитиме як середовище розвитку подій нашої історії.
Підсудний  - образ людини, ім'я якого може бути навіть невідоме, котрий справедливо засуджений. Він визнає свої провини. Має щирі почуття розкаяння і жалю. Більше того, з нагоди Святого Року Божого Милосердя оголошується амністія, і підсудний має всі шанси для того, щоб після перегляду його справи він був реабілітований, амністований, звільнений... (!!!тут хочеться навестись паралель між амністією і спасительним ділом відкуплення Ісуса Христа, котрий нам заново дарував можливість спасіння!!!) Засуджений сидить за гратами, котрі замкнені на 14 замків (колодок). Кожну з цих колодок можна буде відкрити "ключом діла милосердя".
Суддя - це відповідно той хто модерує судове засідання, приймає рішення і виконує свою пряму функцію судді. У перший день засідань він зачитує закон про амністію та ініціює перегляд справи для можливої реабілітації засудженого.
Прокурор (виконує функцію негативну, функцію диявола) - він в процесі слідства доводить провину засудженого, наводячи докази його правопорушення проти конкретних діл милосердя. Прокурор однак не фантазує, він не придумує обвинувачень і не обманює суд. Він наводить реальні докази провин засудженого.(Кримінальний кодекс даного процесу умовно складається з 14 пункті - діл милосердя.)
Адвокат, натомість, має завдання реабілітувати і захищати підсудного. Він наводить контраргументи на противагу прокурору. Адвокат демонструє добрі вчинки що їх робив його підзахисний і котрі можуть стати причиною для його реабілітації.
(Як адвокат так і прокурор послуговуюються різними матеріалами для підтвердження фактів - свідки, аудіо, відео, документи). Крім словесного доведення провин/заслуг підсудного, адвокат і прокурор мають документи , котрі в кінці кодного засідання кладуть на великі терези, що символічно та демонстративно стоять перед суддею в центрі зали засідань. (В кінцевому резултаті терези мали би урівноважитися, або навіть могли б переважити провини.)
Але ні в якому разі не хотілось би зводити пояснення діл милосердя до двох тем, бо поступове, чітке і обширене пояснення кожного діла милосердя зокрема, дасть змогу краще його збагнути, навчитися, усвідомити та практикувати.
Ось така історія... Історія не просто історія. Не міф. Не байка. Не казка. Історія схожа на історію кожного з нас. І хто зна як складеться наша історія... Сподіваємося що в історії нашого життя знайдуться ті "зачіпки", щоб наша земна історія не закінчилася в'язницею і "вогнем пекельним"... Віримо і сподіваємося що наша історі вже робить нас щасливими тут в історії часу... А ще більше ми зможемо досвідчити це блаженство в Вічній Історії... Сподіваємося що наша історія стане Історією нашого спасіння.
P.S. У сценці, як вже говорилося не всі діла милосердя будуть подаватися як позитивно реалізовані героєм. (Прокурор вказуватиме на те що він не робив, адвокат на те що він робив добре.) Однак в часі катехизації завданням буде показати важливість кожного діла милосердя зокрема.
P.S.S. Фішкою для великих ігор окрім символів на кожне конкретне діло милосердя може стати "ключ милосердя", шукання цього ключа, радше збирання ключів (14) різними командами, якими треба буде відкрити замки в'язниці.

Немає коментарів:

Дописати коментар